מועדון הטבות : למה חשוב לשים לב לפני שרצים להירשם?

יוקר המחיה גורם לכל אחת ואחד מאתנו לחפש את מועדוני הלקוחות. לעיתים הם בהחלט עשויים להשתלם, אך במקרים רבים הם מלווים באותיות קטנות, טריקים שיווקים ו"עקיצות" שהופכים אותם להרבה פחות משתלמים. כדי שגם אתם תקנו חכם ולא תתפתו לשווא, הכנו לכם את הדברים שחשוב לבדוק.

אותיות קטנות – ההנחות באותיות ענק, הקריין יוצא מגדרו והפרסומות מבטיחות במיוחד. אבל דווקא המידע החשוב באמת, שמפרט על איזה דגמים חל המבצע, מעל איזה סכום ניתנת ההנחה (רמז: הוא גבוה במיוחד) והתנאים שיש לעמוד בהם, מופיע בסוף, בקטן. אז כן, זה אולי הטריק הכי ישן בספר, אבל רבים וטובים מאתנו נופלים בו. קריאה של האותיות הקטנות תשקף את הערך האמיתי של המבצע ותאפשר לכם לקבל החלטה נבונה. משהו לא ברור? שאלו את המוכר או פנו לשירות הלקוחות. זה שווה לכם כסף.

אחד ועוד אחד שווה אפס – כשזה מגיע לקניות, לוח הכפל מקבל משמעות חדשה והיא רחוקה מזו שלמדתם ביסודי. במקרים רבים אנחנו נתקלים בקרוב משפחתן של האותיות הקטנות הלא הוא "אין כפל מבצעים". המשמעות: מבצע אחד מבטל את השני והופך את הרכישה ליקרה הרבה יותר. לכן, שאלו, בררו ובדקו איזה מועדון הטבות עדיף אם בכלל וכיצד תוכלו לקבל את התנאים המשתלמים ביותר.

עם נקודות לא הולכים למכולת. גם לא עם כוכבים – קנייה באפליקציות, כרטיסים או דרך חברות במועדוני לקוחות שונים, מאפשרת צבירה של נקודות, כוכבים ומטבעות. אלא שהמימוש שלהן מורכב ומסורבל במיוחד: לרוב ניתן להשתמש בהם אך ורק עבור פריטים מסוימים ובטווח זמן מוגבל ותחת עוד ועוד תנאים.

קאשבק, רק בלי הקאש – בהמשך לסעיף הקודם, חברות וגופים רבים מכריזים על קבלה של "כסף" חזרה בעת תשלום דרכן. אולם על תצפו לשטרות שיחזרו לכיס. מדובר באותן נקודות והמימוש שלהן בעייתי. בנוסף לכך זכרו שבדרך כלל נקודה אחת לא שווה שקל אחד, ולכן נסו להבין מבעוד מועד את תנאי המימוש של הנקודות ועד כמה הם גמישים. 

אין יותר (מדי) מועדונים? – כיום קיימים עוד ועוד מועדונים שמעניקים הטבות שונות. בין אם מדובר במועדוני צרכנות ששייכים לסקטורים שונים (מורים, צבא קבע וכו') ובין כאלו ששייכים לרשתות כאלו ואחרות. לפני שמצטרפים שווה לבדוק האם ההטבות שמוצעות מתאימות לדפוסי הקניות שלכם ועד כמה הם אכן אטרקטיביים. טיפ מאתנו: העדיפו את המועדונים שנותנים הנחה ממשית בכסף אמיתי ובאופן ברור ושקוף. 

הטבה מוגבלת – קריטריון נוסף בעת הצטרפות למועדון הוא אופן המימוש של ההטבות. לא פעם הנחות מוצגות כמשמעותיות אולם בפועל השימוש בהן מוגבל לכמה מאות שקלים מדי חודש/תקופה ולכן לא באמת ניתן ליהנות מההטבה. בדקו זאת היטב בטרם ההצטרפות.

דמי מנוי –  הצטרפות לחלק מהמועדונים השונים כרוכה גם בתשלום דמי מנויים חודשיים. בדרך כלל מדובר בכמה עשרות שקלים בחודש, ללא קשר למידת השימוש בו. כמו כן במקרים מסוימים גובהם השנתי של דמוי המנוי נמוך מכלל ההטבות שהחברות בו מעניקה. במקרים כאלו, עדיף לוותר. 

אם זה לא בסלולר, זה לא קיים – רבים מאתנו משלמים אך ורק בסלולר, ולכן קופונים, מבצעים או הטבות שניתנות בצורה אחרת כבר לא רלוונטיות עבורנו שכן אין לנו דרך להשתמש בהן. מסיבה זו חשוב לוודא שהמבצעים מופיעים באפליקציה. 

שורה תחתונה

הכוח בידיים שלכם – וגם הכסף. מבצעים ומועדוני לקוחות עשויים להיות הזדמנות מצוינת לחיסכון אך גם לבזבוז מיותר. קראו בתשומת לב, השוו ורק אז בדקו. אנחנו כאן כדי שתכירו את כל מה שצריך.